BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 20, 2012

DALAM DIAM AKU JATUH *DAH POST DULU TAPI HILANG!PELIK!HAHA*

Dari kenalan ke sahabat. Dari sahabat menjadi akrab. Dari keakraban menghasilkan kasih. Dari kasih terciptanya cinta. Dari cinta kita bersama. Dari saat ini dan selamanya.

Bulan dan bintang membaca fikiranku. Bagaikan tahu aku kesunyian. Menemani malamku tanpa seribu alasan. Siapa sangka aku sendirian tanpa peneman. Kamu di sana aku di sini.

Maaf dihulur jika aku melukakan hatimu. Menolak cintamu bukan kerna ingin mempermainkan perasaanmu. Tetapi niat di hati ingin menjadikan kamu kawan sejati. Kau berubah membuatkan aku teruja. Kemanisan iman membuka mataku. Keayuanmu mula menambat hatiku ditambahkan lagi dengan senyuman ikhlasmu itu. Hak manusia sebagai sang peluah tiada salahnya. Namun bergantung pada penerima cinta itu. Cinta ditolak tidak bererti tidak diterima selamanya. Biarkan bumi berputar dan terus berputar. Indahnya dunia pabila kehilangan masa bagaikan tidak terasa. Ku yakin cinta akan berputik sebentar lagi. Bukan kini tapi pasti nanti.

Lara hatimu tiada siapa yang tahu. Kesedihan dimamah seorang diri. Kadang kala aku rasa bersalah. Mengapa aku menjadi pelakon cintamu itu? Memang benar katamu itu tiada sebab untuk bercinta. Itu menghuraikan segalanya.

Dulu kau pernah berkata. Jika keseorangan ku perlu memanggil dirimu. Tapi pabila saat itu tiba ku lihat kau gembira bersama si dia. Si dia yang mengukir setiap lekuk di bibirmu. Senyum dan sedih hanya si dia puncanya. Mungkin tatkala kau senyum ku tumpang gembira. Namun kesedihanmu kesedihan ku juga. Ingin ku berjenaka namun gentar bakal membawa padah. Dari itu berlaku ku membuat keputusan untuk tidak bersuara. Diam seribu bahasa. Dalam hati ini ku menghitung hari menunggu agar kau senyum kembali.

Hari berganti hari. Kita semakin meninggi. Namun perasaan tersusun sepi. Ku fikirkan kau sudah tiada dalam kamus cintaku. Ingin ku pergi membawa diri. Dengan niat mencari yang abadi. Tiba-tiba panggilan di telefon membuatkan ku runsing. Kadang-kala terasa pening. Namamu terpahat di kaca telefon. Ku kira kau sudah bahagia. Sudah mencapai noktah terakhir. Tetapi sebaliknya. Kau meminta nasihat dariku. Apa yang perlu kau lakukan untuk mengubah segalanya. Kerna kau hampa. Gagal dalam permainan cinta. Suka menjadi duka. Lantas kau bersuara. Duka dan terus sengsara.

Klimaks cerita bermain di minda. Tidak salah untuk ku menyangka. Ketika itu kau tunduk mendiamkan diri. Seperti tidak percaya cinta telah bersemi. Hari sebelum ini tidak sama dengan hari ini. Kerna dengan lafaz bismillah ku akan menikahi. Bermula dari saat ini. Kau dan aku bersama selamanya. Mungkin kau lupa bagaimana kita berjumpa. Mata bertentang mata. Dari situ timbulnya cinta. Tiada kata dapat pisahkan kita. Ku mulai percaya. Satu hari jika Allah mengizinkan masa. 

Atas restu Allah ku ingin milikimu! *ayat mumui.thanks to her!:D*

No comments:

Post a Comment